torsdag 16. september 2010

Kniv og gaffel?

Jeg var med på en iransk middag en gang. Og det første jeg tenkte når jeg så det pyntede bordet var "hva skal jeg spise med ?!?" Jeg lot som om jeg ikke merket noe, for kanskje de bare hadde glemt å legge det på, eller kanskje det kom rett før vi skulle spise. Men den gang ei, vi ble kalt inn til bords, å der satt vi, uten verken kniv eller gaffel. Plutselig sa verten spis, og alle dro frem hendene og begynte å spise. Jeg satt der blond og forvirret helt til han ved siden av meg forklarte at det var finger-mat. Det var tradisjon hos dem å ikke spise dette med kniv og gaffel.
Jeg har jo spist finger-mat hjemme jeg også, men da er det alltid kniv og gaffel ved siden av. Men her måtte man spise med hendene.
Morsom opplevelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar